PERANCANGAN APLIKASI MATEMATIKA MATERI KAIDAH PENCACAHAN DAN PELUANG KEJADIAN MAJEMUK BERBASIS ANDROID

Authors

  • Retno Tri Vulandari STMIK Sinar Nusantara, Indonesia
  • Bentar Putra Pamungkas STMIK Sinar Nusantara Surakarta, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.33603/e.v8i2.3310

Abstract

Along with the development of technology, some students have left learning with books because it is easier to find knowledge on the internet. But everything listed on the internet is abstract, and not all can be accessed by Android. Therefore an android application is needed to make it easier for students. The design of this android contains learning Mathematics, rules of enumeration and opportunities for multiple events for high school. This application uses data collection methods in the form of material from books, the internet, and various other sources. Development methods include system analysis, system design and system testing. The design of this application uses Adobe Flash to make applications and Android as compailer. The programming language used is action script 3.0.

 

References

Anonymous. (2016). Android Developer Fundamentals Course. (G. D. T. Team, Ed.). Google Developer Training Team.

Baedhowi. (2007). KTSP: Kebijakan dan Harapan .pdf. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan.

Dony, N. (2013). Aplikasi Game Goegrafi Berbasis Multimedia Interaktif, 6(2), 106–118.

Fatimah. (2016). Pengembangan Media Pembelajaran Menggunakan Software Adobe Flash Professional cs6 Pada Materi Gula dan Hasil Olahnya untuk Siswa Kelas X Jasa Boga SMK Negeri 1 Sewon Tugas. Yogyakarta.

Gazali, R. Y. (2016). Pembelajaran matematika yang bermakna. Jurnal Pendidikan Matematika, 2(3).

Hakim, D. (2017). Penerapan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) Berkarakter Dan Pengembangan Pendidikan Karakter Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Di Man 7 Jombang (Vol. 2).

Istiqlal, M., & Wutsqa, D. U. (2013). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Matematika SMA untuk Meningkatkan Motivasi dan Prestasi Belajar Matematika Materi Logika Matematika. Pythagoras: Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 44–54.

Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, & Jakarta. (2016). Silabus Mata Pelajaran Sekolah Menengah Atas/Madrasah Aliyah/Sekolah Menengah Kejuruan/Madrasah Aliyah Kejuruan (SMA/MA/SMK/MAK. JAKARTA.

Kristen 1, S. (2013). Sejarah SMA Kristen 1 (Sidokare) Surakarta. Retrieved June 7, 2019, from http://smakristen1surakarta.sch.id/statis-3-sejarah.html

Kurniawan, I. dan H. (2015). Jurnal Teknoif Issn : 2338-2724 Implementasi Sistem Kendali Cahaya Dan Sirkulasi Udara Ruangan Dengan Memanfaatkan Pc Dan Mikrokontroler Pendahuluan Latar Belakang Maasalah Dalam Kehidupan Sehari-Hari , Manfaat Udara Dan Cahaya Sangat Diperlukan Bagi Tubu. Jurnal TEKNOIF, 3(1), 12–19.

Primasari, R., & Herlanti, Y. (2012). Se-Jakarta Selatan. Edusains, vi(01), 68–72.

Sembiring, S. dan M. (2018). Buku teks pendamping Matematika untuk Siswa SMA-MA/SMK-MAK kelas XII. (H. Nurdiansyah, Ed.) (Cetakan 1). Bandung: YRAMA WIDYA.

Setiadi, A. R. (2016). Aplikasi Perhitungan Matematika Bangun Datar dan Bangun Ruang Beserta Materi Untuk Kelas 6 Berbasis Web. Surakarta: STMIK Sinar Nusantara.

Sigit Priyanto, Prayoga Pribadi, A. H. (2014). Game Edukasi “Matching Three†Untuk Anak Usia Dini. Jurnal Telematika, 7(2), 32–51.

Supriyono, H., Sudarmilah, E., Fadlilah, U., & Rahayu, E. T. (2015). The 2 Nd University Research Coloquium 2015 Issn 2407-9189 Rancang Bangun Media Pembelajaran Bahasa Dan Huruf Jawa Berbasis Adobe Flash Cs6 The 2 Nd University Research Coloquium 2015 Issn 2407-9189. The 2nd University Research Coloquium, 1–9.

Syahfitri, Y. (2011). Teknik Film Animasi Dalam Dunia Komputer. Jurnal SAINTIKOM, 10(3), 213–217.

Yektyastuti, R., & Ikhsan, J. (2016). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android pada Materi Kelarutan untuk Meningkatkan Performa Akademik Peserta Didik SMA Developing Android-Based Instructional Media of Solubility to Improve Academic Performance of High School Students. Jurnal Inovasi Pendidikan IPA, 2(1), 88–99. https://doi.org/10.21831/jipi.v2i1.10289

Yuliandari, S., Studi, P., Akuntansi, P., Ekonomi, J. P., Ekonomi, F., Surabaya, U. N., … Interaktif, M. (2015). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Interaktif PadaMAta Pelajaran Ekonomi. Penyesuaian Perusahaan Jasa.

Downloads

Published

2021-11-23

Issue

Section

Artikel

Citation Check